Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2022 22:25 - Гените в нас
Автор: whitepigeon Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10507 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Искате ли да знаете, гените на колко души носите в себе си, погледнато назад във времето? Просто е, но и аз не бях се замислял. И като седнах пред белия лист, правейки елементарната сметка, останах изумен. Оказа се, че ако преди 100г. моите пра родители са били 16 души, то преди 200г. са били 256души. Преди 300г.-4096души. Ако погледнем дълбоко в историята, при падането ни под Турско робство пра родителите ми трябва да са били 16 108 216 души.

image

  Трябва да се отчете обаче факта, че след 3то поколение, тези родови корени започват да се препокриват, (защото се женим за близки или далечни роднини). И реалната бройка е много, много по малка. Интересно е да се проследи Y-хромозомата, която се предава само по мъжка линия от баща на син. Синът я получава от бащата. Бащата от неговия баща и Т.Н.... И ако в показаната схема, хората се умножават разширявайки се, като корона на дърво, достигайки милиони. То в цялата тази многобройна, огромна плетеница Y хромозомата ще върви САМО в една единствена линия от днес до дълбока древност. Излиза, че Y хромозомата, която е в мен произлиза и е същата, която е имал някой мъж от неандерталците вероятно. И това е логическия и реален факт.

image

  От тук може да се разсъждава, че щом в дълбока древност населението е било много малко (примерно 1000мъже) А днес сме 4милиарда мъже, то във всички съществуващи мъже днес трябва да има само 1000 (или по малко) различни Y хромозоми. Безкрайно ми е интересно в едно изследване на всички мъже по света, колко различни Y хромозоми ще има...?? Най вероятно няма да са много!

image
  Преди доста време в някаква книжка срещнах екзистенциален въпрос на който човек би трябвало сам да си отговори: "Аз част от цялото ли съм, или съм отделно от цялото"? Сега, като се загледам в горните схеми за поколенията и безкрайно многото хора, сред които едната точица съм аз. Недвусмислено знам, че съм част (брънка) от цялото. И ми става толкова смешно на съвременната заблуда в която повечето сме изпаднали: - "Колко велик съм АЗ", гордо развявайки безграничното си Его. А всъщност сме само една ПРАШИНКА от света.



Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: whitepigeon
Категория: Туризъм
Прочетен: 1105578
Постинги: 44
Коментари: 938
Гласове: 3601
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930